Postare prezentată

Suflete greu încercate de viaţă ne învaţă lecţia speranţei! Copilaşii de la centrul din Variaş un munte de blândeţe şi afecţiune

  La zeci de kilometri de Timişoara pe drumul ce duce spre Arad, am plecat spre inima judeţului Timiş. Sate cochete cu oameni gospodari ce...

miercuri, 6 septembrie 2017

Povestea tristă a drumului județean 587, arată încă odată cât de mare este nepăsarea autorităților pentru locuitorii județului Caraș-Severin



Despre drumurile proaste din Caraș-Severin am putea scrie o  carte. Pentru fiecare kilometru în care găsim o groapă am putea scrie o poveste, iar pentru fiecare șofer care pleacă la drum avem două recomandări: nervi de oțel și răbdare de fier. 
Imaginea universului rural Caraș-Severin 2017

Patru comune unite de un singur drum 587, drum în administrația Consiliului Județean Caraș-Severin

Vorbim de localitățile Brebu- Zorlențu Mare –Dezești- Fârliug. Peisajele și frumusețea acestor locuri, sunt umbrite de craterele din asfalt. Am ales ca pentru moment să luăm pas cu pas acest drum și să identificăm problemele. Prima oprire o facem azi în Brebu, satul tranzitat și de DN58 principala legătură dintre Reșița și Caransebeș.

,,Nu îmi amintesc să mai fii văzut o mașină care să pună asfalt în această zonă de cel puțin șase ani. "

 Afirma un cetățean din Brebu ce are ieșirea fix la stradă. Nici nu se pune problema de asfalt proaspăt și se pune problema unde o să apară următoarea groapă. Viteza maximă impusă de gropi este sub 20 km, ceea ce ar trebui să îi bucure pe cei care se ocupă de semnalizarea rutieră. În acest mod nu mai sunt nevoiți să amplaseze nici măcar un semn pentru limitarea vitezei, deoarece drumul te obligă să iei singur aceste măsuri. 

,, Acum o săptămână trecea o mașină cu numere de Germania. Cred că era pentru prima dată pe acest traseu. Ghinionul lui a fost să intre pe stradă cu 50-60 km. Două minute mai târziu a făcut pană. L-am ajutat cu niște vecini să își schimbe roata. Prietena șoferului cunoștea puțin limba română. Printre cuvintele stâlcite , am înțeles că pentru ei aceasta a fost și ultima experiență în România”, spunea același cetățean.

O bilă neagră în dreptul județului, ce se vrea pe harta turismului național și internațional. Oare câți străini au încheiat socotelile cu România, odată ce au dat de județul Caraș-Severin ? 





Locuitorii tac, gropile se înmulțesc, iar totul pare să fie bine

Aceasta este impresia generală. Cu toate că în unele porțiuni ca să străbați drumul trebuie să intri direct prin gropi pentru că nu ai pe unde să ocolești, locuitorii ce au case pe drumul 587, par să își vadă liniștiți de rutina zilnică. De la o casă se aude muzică de petrecere, semn că se sărbătorește ceva. Alții își scot mașinile din garajul casei și pleacă la drum, făcând slalom printre hârtoape ca și cum acest lucru este normal pentru România anului 2017. Bătrânii stau la vorbă în fața caselor. Pe ei personal îi înțeleg, pentru ce să mai lupte ? Mulți dintre ei locuiesc singuri, și sunt trecuți de șaptezeci de ani. Da, fenomenul de îmbătrânire a populației este prezent în fiecare localitate a județului iar acest lucru se reflectă din plin. Să fie și asta oare o cauză a dezinteresului ce pare să îi fii lovit pe cei ce guvernează județul  ? 

În unele porțiuni se văd urme de civilizație, semn că se poate

Este vorba de bucăți de drum asfaltate pe porțiuni de 5-10 m. Surpriza mai mare a fost atunci când în fața unei case ce avea în garaj o mașină cu numere de TM am constat că există o porțiune mai mare de asfalt scăpată de ploaie de meteoriți. Oare să fie o coincidență și cetățeanul respectiv să își fii asfaltat singur porțiunea din fața casei ca să se simtă ca acasă ?
Dacă accesăm Google Maps, sau Google Earth observăm că gropile de pe raza comunei Brebu au o vechime destul de mare. Totuși în iulie 2012 când satelitul a surprins imagini live cu drumul se poate observa că la acea vreme existau porțiuni foarte bune, și mai puține gropi. Dacă analizăm evoluția drumului  din 2012 până în prezent observăm că în multe locuri au apărut adevărate craterele, iar gropile ce aveau o dimensiune redusă au devenit adevărate găuri de meteoriți. 



Imagini surprinse de satelit în 2012

Aceiași porțiune 2017

2017


În urma PNDL2, din cei 900 de milioane ce vin în Caraș-Severin,  pentru acest drum nu este alocat nici măcar un leu!

Astfel pentru locuitorii din Brebu ce au casele pe drumul 587, o să mai urmeze probabil câțiva ani în care nu o să se întâlnească cu lucrătorii de la drumuri.  Dacă situația va rămâne așa și va mai trece o toamnă și o iarnă bogată în averse,  în primăvara anului viitor cu siguranță aceasta porțiune dr drum o să poată să fie străbătută doar cu mașini 4x4 sau tancuri.

Ghinionul este cu atât mai mare pentru locuitorii din Zorlențu Mare, Dezești sau chiar Fârliug, pentru care cea mai apropiată ieșire spre drumul național 58 se face prin comuna Brebu. 


   ,, Cine să facă ? Ești prea mic, iar oamenii de aici se mulțumesc cu puțin. Pentru câteva             ,, cadouri“  în campanie electorală uită și de drum și de restul problemelor, pentru că așa suntem noi învățați “ – un bătrân trecut prin timp,  ce a concluzionat cel mai bine și a arătat imaginea de ansamblu a unei comunități  rurale din România anului 2017.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu