Despre drumurile proaste din Caraș-Severin am putea scrie o carte. Pentru fiecare kilometru în care găsim o groapă am putea scrie o poveste, iar pentru fiecare șofer care pleacă la drum avem două recomandări: nervi de oțel și răbdare de fier.
Locuitorii tac, gropile se înmulțesc, iar totul pare să fie bine
Aceasta este impresia generală. Cu toate că în unele
porțiuni ca să străbați drumul trebuie să intri direct prin gropi pentru că nu
ai pe unde să ocolești, locuitorii ce au case pe drumul 587, par să își vadă
liniștiți de rutina zilnică. De la o casă se aude muzică de petrecere, semn că
se sărbătorește ceva. Alții își scot mașinile din garajul casei și pleacă la
drum, făcând slalom printre hârtoape ca și cum acest lucru este normal pentru
România anului 2017. Bătrânii stau la vorbă în fața caselor. Pe ei personal îi
înțeleg, pentru ce să mai lupte ? Mulți dintre ei locuiesc singuri, și sunt
trecuți de șaptezeci de ani. Da, fenomenul de îmbătrânire a populației este
prezent în fiecare localitate a județului iar acest lucru se reflectă din plin.
Să fie și asta oare o cauză a dezinteresului ce pare să îi fii lovit pe cei ce
guvernează județul ?
În unele porțiuni se văd urme de civilizație, semn că se poate
Este vorba de bucăți de drum asfaltate pe porțiuni de 5-10
m. Surpriza mai mare a fost atunci când în fața unei case ce avea în garaj o
mașină cu numere de TM am constat că există o porțiune mai mare de asfalt
scăpată de ploaie de meteoriți. Oare să fie o coincidență și cetățeanul
respectiv să își fii asfaltat singur porțiunea din fața casei ca să se simtă ca
acasă ?
Dacă accesăm Google Maps, sau Google Earth observăm că
gropile de pe raza comunei Brebu au o vechime destul de mare. Totuși în iulie
2012 când satelitul a surprins imagini live cu drumul se poate observa că la
acea vreme existau porțiuni foarte bune, și mai puține gropi. Dacă analizăm
evoluția drumului din 2012 până în
prezent observăm că în multe locuri au apărut adevărate craterele, iar gropile
ce aveau o dimensiune redusă au devenit adevărate găuri de meteoriți.
Imagini surprinse de satelit în 2012 |
Aceiași porțiune 2017 |
2017 |
În urma PNDL2, din
cei 900 de milioane ce vin în Caraș-Severin,
pentru acest drum nu este alocat nici măcar un leu!
Astfel pentru locuitorii din Brebu ce au casele pe drumul
587, o să mai urmeze probabil câțiva ani în care nu o să se întâlnească cu
lucrătorii de la drumuri. Dacă situația
va rămâne așa și va mai trece o toamnă și o iarnă bogată în averse, în primăvara anului viitor cu siguranță
aceasta porțiune dr drum o să poată să fie străbătută doar cu mașini 4x4 sau
tancuri.
Ghinionul este cu atât mai mare pentru locuitorii din
Zorlențu Mare, Dezești sau chiar Fârliug, pentru care cea mai apropiată ieșire
spre drumul național 58 se face prin comuna Brebu.
,, Cine să facă ? Ești prea mic, iar oamenii de aici se
mulțumesc cu puțin. Pentru câteva ,, cadouri“ în campanie electorală
uită și de drum și de restul problemelor, pentru că așa suntem noi învățați “ – un bătrân trecut prin timp, ce a concluzionat cel mai bine și a arătat
imaginea de ansamblu a unei comunități
rurale din România anului 2017.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu